Market-bulltshit-ing

Ce mă enervează când marile magazine transformă respectarea unei legi în vigoare în branding. Două exemple:

  • Ieri am luat un pliant de la Carrefour. Pe prima pagină scria mare, pe un fundal cu o poză-clișeu de familie zâmbitoare, ceva de genul „Susținem producătorii români”. Da, fiindcă din coincidență tocmai a trecut legea care îi obligă pe comercianții de o mărime considerabilă să aibă în magazine 51% din produsele din anumite categorii, de origine română. Și deh, deși ideea de bază e ”Respectăm legea, nu că ne-am dori, ci fiindcă amenzile sunt nașpa” s-a transformat în ”Susținem producătorii români”. Greață.
  • Acum ceva vreme, dacă vă amintiți, s-a dat o lege ca TVA-ul la alimente să fie undeva la 8%. Sau 9%, poate? Nu-mi amintesc…mintea mi-a refuzat să rețină chestii inutile, fiindcă nimic din diferența aia nu am simțit-o noi, cumpărătorii. Prin niște șmenuri, patronii au mărit prețurile imediat înainte de a intra legea în vigoare, astfel încât după reducere, prețul să fie (cel puțin) același și profitul la fel. Dar divaghez…Ideea e că în primele zile după legea aia, Auchan venea simpatic cu reclama ”Am redus TVA-ul pentru tine”. Da, sigur pentru mine ai făcut-o! Nu fiindcă e o lege și inspectorii se frecau pe mâini să dea amenzi în primele zile. Că așa se face la noi. Verva e la început, după care moare. Măcar nu mai minți, Auchan/orice alt supermarket. Nu-mi mai prezenta zglobiu ce minunății faci tu pentru mine ca și cum o faci din implicare, din proprie inițiativă. Că o faci de frică și de sictir.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s