Uneori te oprești, îți dai o palmă și continui

How the fuck am ajuns să ne auto-declarăm ca fiind membri ai unei categorii, X sau Y, doar în funcție de opinii/păreri/impresii? Dude. Nu trebuie să ai o opinie despre orice. E ok să oftezi uneori și să realizezi că acel căcat nu e de nasul tău, și cu asta, basta. Sau poate chiar nu te interesează suficient de mult.

Aparent astăzi e totul despre opinii, sentimente și impresii. Valuri. Fete morgana care vin și pleacă, și sunt greu de controlat. Nimic nu mai e obiectiv, susținut de fapte demonstrate, știință, statistici, studii, referințe.

Oamenii te întreabă obsesiv cum te simți, magazinele vor să-ți inducă stări, până și un magazin de materiale de construcții îți vinde acum senzații, nu fier-betoncineva vrea să omoare cu cruzime raționalul omului, lucrând doar cu emoționalul, a.k.a. partea aia care ne face să fim fraieri și proști de multe ori. Și noi ce facem?

Noi ne creem opinii citind doar titluri de articole ”de știri”, de pe site-uri obscure cu propagandă jegoasă și clickbait-uri. N-avem chef să citim mult, sămânța de floare e bună, fotbalul există, tablele la fel. Altfel, întrebați, suntem nobili academicieni.

Opiniile noastre sunt de duzină, argumentate prost sau deloc. Opiniile noastre nu există. Sunt niște bobițe de porumb, pe care toți le-am băgat în gușă, și indiferent ce-am cotcodăcit după aia, s-a digerat exact la fel în fiecare din noi. Mai devreme sau mai târziu am căcat-o, și apoi a venit rândul următoarului grăunte…

Și găina nici nu are ambii ochi în față. Noi îi avem, la naiba. Și tot degeaba.

Nu trebuie o opinie în orice. Uneori trebuie doar fapte. Și cine are încă creierul în cap va accepta fapte atunci când îi sunt prezentate pentru a demonstra ceva, eventual își va schimba gândirea în funcție de acele fapte. Sure, nu putem anihila conversațiile de tip schimb de opinii. Dar hai să nu facem totul pe această bază.

Emoționalul nostru e un suport pe care manipularea se poate așeza mult prea lejer. Avem mult de pierdut dacă abandonăm raționalul în colțul întunecat.

Dar nu, hai să fim păreriști și să borâm câte o frază prefabricată despre absolut orice. De la fotbal la industrie, de la politică la artă, de la filosofie până la orice meserie existentă în lumea asta ș.a.m.d. Așa au apărut anti-vaxxerii, flat earth society, MGTOW și alții. Toți au reușit să câștige public de maimuțe băloase, și bineînțeles că există comunități echivalente și prin România. Modele devin globale. Adică am ajuns să considerăm trendy chiar și o deficiență fizică a omului, și ca urmare, să ne prefacem toți că suntem intoleranți la gluten. Oh how cute. WTF? Cât de departe trebuie să mergem ca să ajungem la punctul ăla în care să ne spunem nouă înșine: ”Bă, e destul”?

Și ca să o scot din sistem, enumăr aceste comunități ce mi se par mie de căcat: (eventual voi mai adăuga pe parcurs noi grupuri, dacă găsesc)

PUA, MGTOW, Feminism, Anti-Feminism, Flat Earth Society, Vegans, Fake Gluten Intolerants, Hipsters.

Mi-ar plăcea să văd și un gușter din vreo categorie de-asta trendy flendy să-mi spună despre manipularea religiei, că o să râd pe el până îmi ies mațele și îl sugrumă. Ce faci tu mă? Ești șmecher? Da, se poate spune așa, dar doar fiindcă tu ți-ai ales SINGUR, cu mânuța ta, manipularea pe care să o înghiți. Wow. Ești mult mai tare decât bătrânii bisericoși, frate! Ei cred în chestii fiindcă li s-a impus în familie/societate. Tu nu crezi în manipulare antică, impusă. Tu ești client al ei. Ești un millenial în fața unei vitrine lucioase, și stai să-ți alegi sortimentul de gogoși pe care le mesteci azi.

Am să îmi dau eu câte o palmă pentru fiecare grup din ăsta de căcat ce există pe planetuță.

Vă pierdeți timpul. 0ee1a15c537c3295ea89e83d87a8200e

Publicat de byby

woman, programmer, reader, over-thinker

Lasă un comentariu