Teoria constipației

Ah, nimic nu e mai bun ca o teorie a conspirației în mijloc de zi primăvăratică și însorită. Așadar, iată una din teoriile mele conspiraționiste. Adevărată sau nu, tot aia e. Am (încă) dreptul să mă exprim, dom-le. Strămoșii mei au luptat pentru acest internet. Poate am să fac genul ăsta de postare mai des, poate nu, nu știu. Om vedea.

Constipația: Se vrea distrugerea ideii de gen ca și categorie socială (nu biologică) fiindcă e rost de creșteri în vânzări.

Explicația:  De câte ori nu v-au enervat tot felul de fufe spălăcite pe la tv, prin media, pe internet, cu ideile lor remestecate de gender-equality, hurr durr, de ce să ne mai asociem identitatea de gen cu fix genul nostru biologic, că nu e drept pentru nimeni, bla bla? De câți smiorcăiți nu v-ați săturat deja auzindu-i cum zic că ”ce, bărbații nu pot și ei să plângă?”, ”ce, femeile nu pot și ele să stea crăcănate și să nu fie considerate neelegante?”, ”ce, femeile nu pot câștiga mai mult decât partenerul lor de sex opus, fără să-l emasculeze?”, ”ce, bărbații nu pot și ei să-și exprime public sentimentele și vulnerabilitatea?”. Chiar așa.

Păi ce, bărbații nu pot purta și ei roz? Femeile nu pot purta și ele pantofi cu model masculin? Bărbații nu pot și ei purta geci cu glugă de puf, blugi 7/8 modelul ”mi-au rămas mici de anul trecut”, să-și etaleze gleznele păroase, și să bea cafele cu nume complicate de la starbucks, eventual cu păiulețul? Sigur că pot. Femeile nu se pot și ele revolta de pink tax, și să cumpere aparate de ras de la secțiunea de bărbați? Normal că pot. Bărbații nu pot și ei să petreacă la fel de mult timp din viață ca și unele femei prin saloane de beauty ca să-și gâdile lunar barba cu produse special dedicate? Ba cum să nu! Balsam de barbă, ceară de barbă, avem di tăti. Am văzut chiar și băieți la manichiură în mall. Păi ce dracu, îi zicem progres, ne mai împiedicăm în idei din astea învechite, cum că sexele sunt biologic diferite, că estetica noastră se bazează mult pe simboluri, și se alunecă în ridicol dacă ne accentuăm fizic trăsături care ar sta mai bine sexului opus… astea-s vrăjeli.

Important e: scoate portofelul și cumpără.

Dacă înainte te temeai ca bărbat să îți iei tricouri roz, ai acum ideea socială că e perfect ok, plus toți oamenii de pe stradă care îți demonstrează că asta e o idee învechită, etalându-și roziciunea peste tot. Dacă aveai dubii să-ți faci unghiile la salon, la fel. Ai ideile astea care umblă prin media și care zic că e super-ok, ba chiar încurajat, plus exemplele de papagali care au urmat sfatul, eventual și vreo vedetă care a promovat ideea asta…și doar Alex Velea e cool, nu? Trebuie să aibă dreptate. N-are cum altfel. Gata, ai scăpat de dubii. Vezi, n-a fost greu deloc.

Iar ca femeie, dacă aveai dubii în a-ți cumpăra produse cu tentă masculină (gen pantofii cu model mascul, dar încă targetați pentru femei), media a avut grijă și de tine. Te-a tot încurajat prin postări pe site-uri dubioase să fii asertivă, dură, aspră dar severă. Ca un bărbat. Independentă și stăpână pe tine. Hai că poți să-ți iei lame de la bărbați și pantofii ăștia oribili. You can do it! Și ești frumoasă chiar și grasă! Nu-i asculta pe hateri.

Image result for pantofi model masculin Și eventual dacă nu te duci spre aria masculină, oricum ajungi să porți ceva oribil dacă te ții de moda de azi, fiindcă are uneori doar valoare de șoc (papucii cu puf, ugg, chestii ultra sclipicioase, etc).

Concluzia: firmele s-au prins că există oameni care din start sunt neinteresate de produsele lor. Fiindcă în conștientul social, anumite firme sunt sau erau asociate unui singur gen din cele două. Gen Sephora. Sau Gilette, ca să fie din ambele categorii. Așa că în lenea lor, și-or fi zis că e complicat să creeze produse special destinate sexului celălalt. Sau poate nu. Dar ideea comună e că și-au zis să lucreze la constructul ăsta social, să nu se mai teamă bărbații că-s fătălăi dacă folosesc cremă. Că până una alta, și banii bărbaților sunt buni acolo unde intrau doar bani de la femei. Și invers. Banii femeilor sunt la fel de buni pentru o firmă care se cam adresa bărbaților. Că banii n-au gen.

Bine bine, n-or avea ei gen. Dar să nu cădem în ridicol cât să credem că nici noi nu avem gen. Totuși…ei urmăresc peste toate teoriile mele, profitul. Pot să mestece ei vrăjeli corporatiste cât or vrea, despre cât de mult le pasă de noi. Dar la final de zi tot trag o linie să calculeze profituri. Hai să nu ne asociem cu ei și ideile lor tâmpe, că s-ar putea să ajungem să îi credem. Și să uităm cine suntem noi. Ei vor să appeal spre cât mai mulți oameni. Să fie flexibili, fluizi, să-și înnoade triplu brațele și să le întindă kilometri întregi, dacă asta e nevoie ca să apuce banii.  Noi vrem totuși să avem o identitate. Noi nu vrem să ne placă toată lumea. Sper.

 

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s